Halsnæs Kiropraktorerne

Kiropraktik

Siden 1. januar 1992 har kiropraktorerne været autoriseret af Sundhedsstyrelsen og anses i dag for at være en integreret del af det danske sundhedsvæsen.

Der kræves ingen lægehenvisning for at få behandling hos en kiropraktor.

Kiropraktoren beskæftiger sig med undersøgelse, diagnostik, forebyggelse og kiropraktisk behandling af det, der kaldes biomekaniske funktionsforstyrrelser i rygsøjle, bækken, arme og ben og de deraf medfølgende smertetilstande.

Noget af det vigtigste indenfor diagnostikken er årsagen til symptomerne og så behandle selve årsagen og ikke kun symptomerne.

Kiropraktoren er uddannet – og forpligtet – til selvstændigt at undersøge og diagnosticere, hvori en skade består. Såfremt der er behov for undersøgelser, som kiropraktoren ikke selv kan varetage, eller anden behandling er påkrævet, henvises der typisk til egen læge.

Undersøgelse og diagnose

Undersøgelse omfatter en sygehistorie og en grundig undersøgelse af området med besvær. Ofte suppleres undersøgelsen med mere almene undersøgelser som f.eks. blodtryksmåling eller lignende.

Røntgenundersøgelse

Undertiden er det nødvendigt at foretage en røntgenundersøgelse. Klinikken råder over eget digitalt røntgenanlæg, således ingen ventetid. Røntgenbillderne gennemgås med patienten umiddelbart efter optagelserne og behandlingsforløbet starter.

Kirkegade 7
3300 Frederiksværk